Nieuw werk

 

Solliciteren is verleiden en jezelf vermarkten

Wij zijn van mening dat solliciteren eigenlijk keihard zakendoen is. Jezelf goed neerzetten op wat je kunt , niet schromen om over je kwaliteiten te praten en zelfkennis om minder sterke punten van jezelf onder ogen te zien, vormen de kern van onze aanpak naar nieuw werk.Je gaat deze kernpunten verwerken in je brief en in je C.V. en je zult merken dat je de lezer van de brief gaat beïnvloeden en overtuigen waarom hij jou moet uitnodigen voor een gesprek.

 

Iedere functie en ieder bedrijf is anders. Jouw brief, maar ook je C.V. vragen dan ook bij iedere sollicitatie om een andere aanpak. Dit kost veel energie. Door onze aanpak leer je hierin vaardigheid en daardoor snelheid te ontwikkelen.

 

De waarde van de Social Media als Facebook, Linkedin en Twitter is omstreden in het kader van werk vinden. Toch besteden wij er aandacht aan om je profielen effectief aan te passen. Er zijn mensen die via de social media worden benaderd om te solliciteren, maar er zijn zeker ook selecteurs die je profiel naast je brief leggen, alvorens een beslissing te nemen je wel of niet uit te nodigen voor een gesprek.

 

Kortom door onze aanpak vergroot je je kansen om nieuw werk te vinden.

 

 

Meten is weten

Een nieuwe baan? Maak de C- Scan Competentiescan.

Wil je op een functie gaan solliciteren maar twijfel je of je deze wel aan kunt. Of heb je een interessante vacature gezien en wil je je op een perfecte manier neerzetten bij het bedrijf? Met deze scan geven we je inzicht in hoe jouw competenties zich verhouden tot de functie die je ambieert. De scan brengt de competenties die horen bij de functie in beeld en vergelijkt die met jouw persoonlijke competenties. Met de uitkomsten uit deze scan leg je een uitstekende basis voor het schrijven van een aansprekende sollicitatiebrief en is het een prima voorbereiding op je sollicitatiegesprek.

Workshop schrijf een goede sollicitatiebrief

Wij zien je sollicitatiebrief als een verkoopbrief waarin je jezelf gaat verkopen. Je leert de brief op te stellen met de AIDA-formule. De AIDA formule is eigenlijk een verkoopformule en gaat in op de manier waarop communicatie verloopt, voordat iemand tot aankoop van een product overgaat en wordt daarom veel gebruikt in reclames om de consument te beïnvloeden. Met jouw sollicitatiebrief ga je de lezer ook beïnvloeden en je gaat in de workshop aan de slag om jouw AIDA techniek toe te passen. Je trekt met jouw brief de aandacht van de lezer, wekt belangstelling op, maar ook nieuwsgierigheid, met het uiteindelijke doel dat je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

 

Test je interesses met de Amsterdamse Beroepen Interesse Vragenlijst

Er zijn door de jaren heen al diverse beroepsinteresse testen bedacht en ontwikkeld. Vele ervan vind je ook op internet. Het probleem van de meeste van deze beroepskeuze testen is vaak dat ze te compact zijn, waardoor een te weinig genuanceerd beeld ontstaat. Tevens vergelijken de meeste van deze testen jouw antwoorden niet of onvoldoende met die van de door jou gekozen vergelijkingsgroep.

Workshop Hoe verkoop ik mezelf met mijn CV

Dezelfde AIDA formule leer je toe te passen bij het opstellen van je CV. Het opstellen van een CV lijkt gemakkelijk, immers het is toch maar een opsomming van feiten? Wij benaderen je cv ook weer als verkoopinstrument voor jezelf want je cv is vaak het eerste waarnaar gekeken wordt. Als je cv niet voldoet aan de gestelde eisen, wordt je sollicitatiebrief vaak niet eens meer gelezen. In onze workshop ga je werken aan het opstellen van je cv, op een dusdanige manier dat je de lezer psychologisch overtuigt dat hij je brief gaat lezen.